Den 145.

Waitomo Caves - Auckland

Dnes jsem se rozhodla navštívit jeskyně Ruakuri a Glowworm. Když jsem kupovala lístky, tak mi systém z nějakého důvodu neumožnil pro Ruakuri jiný čas než v deset dopoledne. I když se mi to původně nezamlouvalo, nakonec se to ukázalo jako super. Nakonec jsem nemusela vstávat brzo ráno a šlapat k jeskyni 5 km pěšky, ale odvezl mě tam správce ubytování. 👍🏻 A ukázalo se, že mám soukromou prohlídku. To bylo naprosto super, krásně jsme si s průvodcem popovídali a moc jsem si to užila. 😁U východu už jsme potkali následující skupinu, kde už bylo 16 lidí.

Pak jsem se šla na doporučení projít po krásné trase poblíž jeskyně, kde byla vidět spousta skal, skalních průchodů a kudy řeka vtéká do a vytéká z jeskyně. Nakonec jsem nemusela pěšky ani zpět, protože zaměstnanci jeskyní mi nabídli, že mě odvezou.

Po obědě jsem vyrazila na prohlídku jeskyně Glowworm, která je ta nejvyhlášenější. Ale tady bych řekla, že to za ty peníze nestálo. Ve skupině už nás bylo asi třicet, což už není moc pohodlné. Navíc jeskyni jsme prošli rychle, zastavili se jen na dvou místech. Pak trvalo snad 15 minut, možná víc, než nás průvodce všechny doslova namačkal do lodičky a projeli jsme se asi 30 metrů po podzemní řece, kde jsme viděli spoustu svítících červů. Rozhodně to byla největší koncentrace svítících červů, ale zas taková bomba jak to vypadá na fotkách to nebyla. Pokud jste tedy viděli svítící červy jinde, nemá cenu sem jezdit a platit to drahé vstupné.

Oni to vlastně nejsou červy ale larvy. Živočich je v podobě larvy 6-9 měsíců, kdy si splétá lepkavou síť, to jsou ty visící provázky, do kterých láká tím světýlkem hmyz. Pak se z larvy vylíhne něco mezi motýlem a vážkou. Ale nemá to zažívací ústrojí, takže to má čtyři dny na to, aby se samička se samečkem spářili, samička naklade stovky vajíček a tím jejich životní cyklus končí. 

Ve čtyři hodiny jsem nasedla do busu a odjela 200 km na sever do Aucklandu. Úsek TA mezi Waitomo Caves a Aucklandem jsem se rozhodla přeskočit, dochází mi čas a tahle část vede stejně většinou po silnici.

Vstup - točitá rampa do jeskyně Ruakuri


Svítící larvy
A jejich sítě




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

První den

Čtvrtý a pátý den

Druhý a třetí den