Den 47.

Chata Timaru - chata Tin, 13,5 km, 5 hodin

Ráno jsme se vzbudili oba unavení a nevyspalí. Jelikož ještě nepršelo (jak dle předpovědi mělo)tak jsme se rozhodli sbalit stany a přesunout se do chaty. Většina lidí vyráží hodně brzo, takže už tu bylo volno.

Udělali jsem si snídani, a pak jsme si ještě na tři hodinky dáchli. Podruhé jsme vstávali v 11:30, dali jsme si jídlo, zabalili a vyrazili na dnešní sekci.

Dnes to měla být jednoduchá cesta na 4-5 hodiny. Nakonec vůbec nepršelo, ale foukal velmi silný vítr, a my dnes máme přejít přes sedlo, které je o dalších 650 metrů výše. Ze začátku cesta stoupala jen mírně a pokračovala údolím, takže jen občas nás zasáhl poryv větru, který nás trochu rozhodil. Než jsme došli k prudšímu stoupání do sedla, potkali jsme několik SOBO, kteří vypadali docela zdrceně a říkali nám, že si máme dát pozor, že tam to opravdu hodně fouká všemi směry. Jednoho to dokonce z cesty sfouklo, takže musel sejít šuťovitý svah dolů, protože se nedokázal vrátit zpátky. Byl celý zaprášený a z jedné nohy mu trochu tekla krev.

Rozhodli jsme se to zkusit a postupovat velmi opatrně. Nevím, jestli je jednodušší jít v silném větru do kopce, nebo jestli postupně foukalo méně a méně. Možná obojí. V každém případě byl výstup nakonec úplně v pohodě. Asi 4 krát jsme pro jistotu zastavili, kvůli silnému poryvu větru, ale jinak nás vítr nijak neohrožoval. Naopak nám občas trochu do kopce pomohl. I když ze spodu vypadala cesta ve strmém suťovitém svahu děsivě, byla naprosto v pohodě, protože to byla stará cesta pro offroady, takže na většině místech byla i 3 metry široká. Jen na dvou asi 3 metrových místech ji sesuv zúžil. Ten muž musel mít smůlu nebo musel jít zbytečně u kraje, protože kromě těch dvou míst si nedovedu představit, kde by ho to mohlo sfouknout dolů.

Za hodinu jsme vystoupali ty 2 km do sedla. Na druhé straně skoro vůbec nefoukalo a hora tam klesala v mírném sklonu, takže to bylo úplně v pohodě.

Na chatu jsem dorazila v 18 hodin, akorát abych stihla zabrat poslední ze šesti postelí.

Ten muž, kterého to sfouklo, byl 72 letý doktor, který šel TA potřetí. Tedy já si neumím představit, že bych to chtěla jít podruhé, protože je to opravdu náročné.