Den 16.







 Birchwood - Telford campsite, 28km, 11 hodin

Po sedmé hodině jsem vyrazila spolu s Novozélanďankou Ellie. V noci a nad ránem trochu pršelo, takže tráva byla pěkně nacucaná - po 15 minutách chůze mi v botech čvachtalo. Dneska mě čekalo 28km s celkovým převýšením 1000m. Sice většina stoupání nebyla strmá, bylo to spíše pořád nahoru a dolu. Dvě třetiny cesty vedly přes různé pastviny, přes sotva prošlapanou trávu a občas přeskakování močůvky. Dnes jsem měla premiéru, když jsem procházela přes pastviny s krávami. Ty neutíkají zběsile pryč, jakmile mě vidí, jako ovce, ale nakonec aspoň trochu poodešly a nechaly mě projít. 

Přelézání plotů je pořád náročné, protože stupačka je většinou hodně vysoko a někdy si musím nejdřív kleknout. Zvednout sebe a ještě 20 kg na zádech dá zabrat. Připadám si jak vzpěrač činek.

Cestou jsme taky narazily na stádo ovcí, které rančeři se psy hnali proti nám. Bylo to zajímavé.

Dneska už jsme se také přiblížily opravdové divočině a horám, už jsme těsně pod nimi. Výhledy jsou úžasné a přebrodily jsme další dvě řeky (voda tak do půli lýtek).

Celý den svítilo slunce a odpoledne bylo i docela vedro, takže lehký deštík přišel vhod.

Jenže ten se změnil v silnější déšť, který nás provázel poslední dvě hodiny. Jak jsme se ostatními shodli, poslední kilometry se vždy zdají nekonečné. Ale nakonec jsme po 11 hodinách dorazily na tábořište Telford. 

Nevím, jestli se zlepšuju, nebo tak dobře zafungovaly kompresní punčochy, na které jsem si vzpomněla, že jsem je chtěla na tyto dlouhé trasy využít, ale cítím se lépe, než na předchozí 28. A rozhodně nejsem tolik opuchlá. Ale i tak nemám po večeři sílu už na nic jiného jen ležet. 

Objevil se nový nepřítel - malé, kousavé, černé mušky. Během chvíle jsem byla celá poštípaná.

V pět ráno mě probudilo, když mi spadl stan. Nakonec jsem zjistila, že začalo silně foukat a uvolnila se mi jeden kolík. Ale než se vzbudíte, uvědomíte si, co se stalo, než najdete baterku (chytře jsem si ji nechala v batohu)…

PS: Zjistila jsem, že na burákové máslo to jezdí lépe než na humus.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

První den

Čtvrtý a pátý den

Druhý a třetí den