Den 146.

výlet do Hobitína

Ukázalo se, že bude jednodušší a levnější, navštívit Hobitín v rámci jednodenní zájezdu z Aucklandu, než se tam dostat na vlastní pěst z Hamiltonu. I když to znamenalo jet víc než tři hodiny z Hamiltonu na sever a dnes v 7:15 jsem už zase seděla v autobuse a jela zpět k Hamiltonu. 🤷‍♀️🤦‍♀️

Hobitín je areál s filmovými kulisami, kde se natáčel film Pán prstenů. Návštěvu Hobitína můžu doporučit. Je to tam opravdu krásné a neuvěřitelné je, jak to mají do detailu propracované se spoustou rekvizit. Na šnůře visí prádlo, v zahrádkách pěstují skutečnou zeleninu, na lavičce jsou odložené noviny a jako by si Hobit zrovna jen někam odskočil, z komínů se kouří… Většina kulis jsou jen venkovní dveře a předzahrádka, ale od prosince 2023 tam mají jeden domeček komplet a to je úžasný zážitek. Všechno propracované do neuvěřitelných detailů a navíc si můžete na všechno sáhnout, sednout si do křesla nebo lehnout do postele. 🤩

Navrhla bych jim ale dvě zlepšení. Areál se prochází s průvodcem ve skupině. Skupina by byla lepší poloviční, protože takhle jsme si při obdivování a fotografování trochu překáželi. A ze začátku to byl frmol. Člověk je okouzlený, neví, kam se koukat dřív a do toho průvodce mluví strašně rychle a za chvíli nás žene dál. Pak asi zjistil, že stíháme a že nás nedohání další skupina, tak zpomalil a už to bylo v pohodě.

Na závěr ještě každý návštěvník dostane nápoj zdarma, pivo, cider nebo nealko. My jsme to navíc měli s bufetovým obědem.

Ještě jedna historka - když jsme přijížděli k areálu, tak řidič povídá: “Cítím tady něčí nohy.” A já se lekla, že mluví o mě, protože mi opravdu smrdí boty. Ale narážel jen na film a na Hobity a jejich smradlavé nohy. 😂

Další zajímavosti: Nový Zeland má 5,4 milionu obyvatel z toho 1,5 milionu bydlí v Aucklandu.

Turismus a mléčný průmysl se přetahují o první místo. Produkce vlny posledních 30 let klesá, ale je stále důležitá. Jinak jmenoval ještě lesnictví a obchod s koňmi a jejich závody jako důležitý zdroj příjmů.

A náš řidič autobus byla transsexuálka Rachel. To bylo asi poprvé, co jsem někoho takového viděla naživo. Pak mám dojem, že další transsexuálka byla na obědě.

Svět je malý a o náhody v něm není nouze. Jdu večer z obchodu a koho nepotkám - Tam a Lee, kteří se mnou sjížděli řeku Whanganui. 😁