Den 109.

 Whanganui - Whangaehu, 40km, 4 hodiny, kolo

Rozhodla jsem se využít toho, že jsem dorazila do Whanganui o den dřív a kolo mám vrátit až dnes odpoledne. Dalších 20 km z TA, které jsou také po silnici, jsem ujela na kole. Jela jsem tam a pak zase zpět trochu jinou cestou.

Ze života ve Whanganui: zrovna tu mají nějakou pouť a jarmark. Vypadá to dost podobně jako v ČR, jen jim tam nevyřvává muzika. 

Pak mě překvapilo, že tady se dá zajet autem přímo mezi hroby (jela jsem kolem na kole 😁). 

Jakmile člověk vyjede z města, tak jsou všude jenom pastviny s ovcemi, krávami, koňmi a jeleny. Pastvin jsou na Zelandu všude, kde je to jen trochu možné a občas i tam, kde je to nemožné. Když vidím všechny ty pastviny, tak si říkám, co se všemi těmi zvířaty dělají. Vždyť Novozelanďanů je jen pět milionů. A co je motivovalo a motivuje zakládat pastviny i na odlehlých a náročných místech.

Školní rok na Zelandu se dělí na čtyři části vždy po 10 týdnech. Mezi jednotlivými částmi mají děti 2 někdy až 6 týdnů volna (na Vánoce). Třeba teď v druhé půlce dubna mají děti 14 dní volna.




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

První den

Čtvrtý a pátý den

Druhý a třetí den