Den 23.

Te Anau - Luxmore hut, 18,4km, 5,5 hodiny

Sice hlásí déšť a silný vítr, ale nakonec jsem na Kepler track vyrazila. Dneska je celý den zataženo, ale nakonec vůbec nepršelo a vítr taky skoro nefouká.

Moje představa: nesu jídlo jenom na 4 dny a stan a pár dalších drobností jsem nechala v kempu, takže batoh bude lehký. Navíc už jsem trochu natrénovaná, tak těch 800 m vyběhnu jako čipera. 👍🏻

Realita: batoh mi připadá pořád stejně těžký a většina turistů mě předběhla. Ale asi na tom nejsem tak špatně, protože jsem na chatu Luxmore dorazila o 2,5 hodiny dřív, než jsem si myslela.

Prvních 10km se šlo po rovince kolem jezera. Připadala jsem si jak u moře, vlnky šplouchaly a z této strany lemují jezero písčité pláže. Dalších 8km pak bylo stoupání na chatu do výšky 1024mnm. 

Byla jsem tam už v půl třetí (překvapilo mě, že chata je už téměr plná), tak jsem si šla prohlédnout jeskyni, a pak jsem vyšla ještě kus nad chatu, abych měla výhled. Jeskyni si můžete prohlédnout od vchodu, nebo se ponořit do jejích útrob. Netušila jsem, že je tak dlouhá. Ušla jsem asi 60 metrů, když jsem narazila na další nízký strop. Plazit se podruhé po čtyřech v mokru, už se mi nechtělo, tak jsem se vrátila. 

Večer přiletěl k chatě na návštěvu papoušek Kea. Paní z infocentra mě varovala, že v oblasti Milford Sound se zaměřují na vykusování těsnění u aut, zatímco tady se organizují do skupin. Jeden se snaží člověka rozptýlit a zbytek se mu pokouší něco ukradnout. 😁 Tak uvidím, jestli mě zítra přepadne nějaká banda.

Večer jsme dostali přednášku od správce chaty a společně si zazpívali maorskou písničku.










Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

První den

Čtvrtý a pátý den

Druhý a třetí den